lauantai 5. lokakuuta 2013

Täällä haisee pissa

Mori, tuo kollipoika, toteuttaa itseään merkkailemalla. Morin merkkailu on harvemmin tyyliä: tukeva seisonta - hännän väristys - suihkaus, vaikka sitäkin kyllä tapahtuu. Sen sijaan Morin mieleen on kunnon lorotus. Mori on toistaiseksi merkannut vain kotona ja noin metrin säteellä minusta. Ilmeisesti olen tuolle valtavan tärkeä, mutta arvostaisin jotain muuta rakkaudenosoitusta enemmän.

Kun merkkailu tapahtuu näin lähellä minua, minun pitäisi se huomata, mutta tuo kissa on toisinaan varsinainen ninja ja huomaan tuoreen merkkauksen vasta hajusta: "Täällä haisee pissa". Kesällä ostin UV-lampun, jotta pääsen leikkimään CSI:tä ja etsimään hajunlähteitä.

Yhtenä päivänä en meinannut uskoa silmiäni, kun hampaita pestessäni vilkaisen sivulle ja Mori istua tönöttää pöntön reunalla ja pissii tärkeän näköisenä suoraan pönttöön. Fiksu kissa! Vessan vetämistä sille ei varmaankaan saa opetettu, kun tuota nappia on vaikea painaa tassulla. Toisinaan minulla on pinna kireällä näiden Morin pissipaikkakokeiluiden kanssa (sohva, pesuvati, säkkituoli, parveke, käsilaukku...), mutta voi näistä kokeiluista näköjään olla todellista hyötyäkin, sillä kissanhiekkaa säästyy valtavasti, jos pönttö nyt vakiintuu pissapaikaksi.

 "Anteeksi, mutta mä olen tässä pissalla, menisitkö muualle sen kameran kanssa"

1 kommentti: